Same Old Chic The IOU Project

The creators of The IOU Project, Kavita Parmar and Ricky Posner made their mission to bring the art of weaving to the final consumer. The fabric, called lungi, weaver by hand by artisans in India is transformed in pants, shirts, skirts and dresses by manufactures in Italy. The pieces do not follow trends, they have a basic design, and because they are made with unique fabric each one is different from another. Buyers are invited to share, through photos on the project’s website, with other buyers and artisans who produced the fabric, the garments being used.

The project features another novelty the Trunk Show Host, the participant community can access the virtual inventory and “reserve” pieces, and share with their friends via social networks, in each sale of his pieces the host earns a commission of 20%. The weavers are also invited to participate in this way, allowing an increase in profits. Besides being paid for the fabric they have the possibility to sell the pieces without intermediaries, not to mention that value-added in the final product is much bigger than the fabric originally produced by the Indians.

 


Os idealizadores do The IOU Project Kavita Parmar e Ricky Posner fizeram de sua missão trazer a arte da tecelagem ao consumidor final. O tecido, chamado lungi, produzido à mão por artesões indianos é transformado em calças, camisas, saias e vestidos por costureiros na Itália. As peças não seguem tendência, têm um design básico e por serem feitas com tecidos únicos cada uma é diferente da outra. Os compradores são convidados a dividir, através de fotos no site do projeto, com os outros compradores e com os artesões que produziram o tecido, as peças sendo usadas.

O projeto trás mais uma novidade o Trunk Show Host, a comunidade participante pode acessar o inventário virtual e “reservar” peças, dividir com seus amigos através de redes sociais, e a cada venda das suas peças o host ganha uma comissão de 20%. Os tecelões também são convidados a participar dessa maneira, o que possibilita um aumento nos lucros. Além de serem pagos pelo tecido há a possibilidade venderem as peças sem intermediários, sem contar que valor agregado do produto final é muito maior do que o tecido inicialmente produzido pelos indianos.

Source/Fonte: http://fashionablymarketing.me/  http://bijouandboheme.blogspot.com

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