Same Old Chic Books

Recently ordered some interesting books related, even if indirectly, to fashion. I started to read them all, and haven’t finished any. The Fashion Handbook is compiled from articles on fashion. The subjects are varied, brushing on the various aspects of the fashion industry such as design, journalism, media, shopping, retail, and so on. I rather enjoy it, I found enlightening without being overly basic. Mastering Fashion Buying & Merchandising Management, as the title itself says is about these two professions. I read almost every part of relating to buying, which interests me the most. The book is very explanatory, and I’m finding it very interesting, it has supplied me with information about the duties of a fashion buyer. Of course no one will obviously become an expert, as the title suggests, but it’s valid. The third, Essentials of Visual Communication, I’m finding it boring, and reading is not flowing, perhaps because even though it is a matter of utmost necessity for fashion, the book is not about fashion, and so far there’s no mentioning about it. I will continue reading and if I think it becames interesting I’ll share with you. Tomorrow the books that are on my wishing list!

The Fashion Hand Book and Mastering Fashion Buying & Merchandising Management both by Tim Jackson and David Shaw

Essentials of Visual Communication by Bo Bergstorm

 

Encomendei recentemente alguns livros interessantes relacionados, mesmo que indiretamente, a moda. Começei a ler todos, e novidade, ainda não terminei nenhum. The Fashion Handbook é um compilado de artigos sobre moda. Os assuntos são bem variados pincelando um pouco sobre as várias vertentes da indústria da moda, como design, jornalismo, assessoria de imprensa, compras, varejo, e por aí vai. Estou gostando bastante, achei esclarecedor, sem ser exageradamente básico. Já Mastering Fashion Buying & Merchandising Management, como diz o próprio título tem como tema essas duas profissões da moda. Li praticamente toda parte de referente a compras, que me interessa mais. O livro é muito explanatório, estou achando bem interessante, e me abasteceu com informações sobre as tarefas de um buyer. Claro que obviamente ninguém vai se tornar um especialista, como o título sugere, mas é valido. O terceiro, Essentials of Visual Communication, estou achando mais massante, e a leitura não está fluindo, talvez justamente porque apesar de tratar de um assunto de extrema necessidade para a moda, o livro não é sobre moda, e até agora nem faz menção nenhuma sobre o tema. Darei continuidade a leitura e se achar que se tornou interessante divido com vocês. Amanha vou compartilhar os próximos livros que estou querendo ler!

The Fashion Hand Book and Mastering Fashion Buying & Merchandising Management ambos de Tim Jackson and David Shaw

Essentials of Visual Communication de Bo Bergstorm

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